úterý 7. dubna 2015

Jak na to, aby dětem chutnaly ryby!



Dneska bych vám rada dala několik příkladů, jak uvést ryby do jídelníčku našich dětí.
Emma svoji první rybu ochutnala ve formě pomazánky v 7 měsících a od té doby už měla sardinky, makrelu, lososa, štiku, pstruha, krevety a chobotnice :). Jsem vždy nadšená když vidím, že jí můžu dát ochutnat něco nového. Je to pro nás obě velké dobrodružství. V létě ve Francii ji určitě budou čekat mušle, hlemýždi atd. Nemůžu se dočkat!


Jedna z nejlepších výhod u Baby Led Weaning je zásada nabízet dětem co nejširší výběr z různorodých jídel. Největší odměnou za mé snažení potom je, když Emminka začíná mlaskat a natahovat se po kusu italského syrového salámu nebo parmigiana :).

A jdeme na moje tipy...

Sardinková pomazánka

Tato pomazánka je jedna z prvních a nejoblíbenějších naší Emminky. Když jsem si přečetla recept, tak se mi kombinace ingrediencí zdála zvláštní a poněkud chudá. Chuť však mluví sama za sebe a teď už ji milujeme všichni. Dokonce i já, která sardinkám zrovna neholdovala.

V obchodě se snažte najít sardinky s nejmenším podílem soli a lepší jsou ty v oleji. Sardinky jsou výtečným zdrojem nenasycených mastných kyselin Omega 3 a hlavně mají velké množství vápníku, takže jsou pro vaše děti ideální.

A teď k receptu:

Sardinky v oleji
Cherry rajčata
Čerstvá bazalka

Vylijte olej ze sardinek a v misce je rozmačkejte. Přidejte nakrájená cherry rajčata a čerstvou nasekanou bazalku.
My to mažeme na osmahnutý chleba, který předtím ještě natřeme trochou másla.
Když vás nebude bavit používat sardinky, tak to zkuste s makrelou v konzervě. To nám taky moc chutnalo.


Tuňáková pomazánka s brusinkami a mandlemi


Na tento recept jsem narazila nedávno na Instagramu. Jeho recept najdete na tomto odkazu:
Easy toddler meals - Bite size Cranberry, Almond, Tuna Salad

Je to také hodně zvláštní kombinace, ale výborná! Já jsem nepoužila majonézu, ale pomazánkové máslo a Emmě to moc chutnalo.











Ryba v papilotě

Plátek ryby (např. losos, pangas)
Oblíbená zelenina (např. brambory, mrkev, cherry rajčata, cuketa, hrášek, brokolice, cibule)
Bylinky
Pečicí papír

Troubu předehřejte na 200 stupňů. Nakrájejte brambory na tenké plátky a ostatní zeleninu dle svého uvážení. Promíchejte na pečicím papíru s trochou olivového oleje a bylinkami. Položte na zeleninu rybu, vše pečlivě zabalte a dejte péct. Jídlo bude hotové, až budou hotové brambory. Tímto způsobem bude vaše ryba vždy dokonalá, to zaručuji ;).






Je strašně moc způsobů jak připravovat ryby, já jsem vám dnes dala jen příklad takových ne moc typických způsobů přípravy, abyste měli možnost vybočit ze zavedených kolejí a dát dětem ochutnat něco nového. Také jde o extra rychlé recepty a to na nich miluju.

A v jaké formě mají vaše děti nejraději rybu? Povídejte, přehánějte!

Žádné komentáře:

Okomentovat