středa 22. dubna 2015

Hry pro kojence a batolata


S dětmi je to o  vymýšlení aktivit, při kterých by se mohly rozvíjet. Není lehké je něčím zaujmout na dostatečně dlouhou dobu. Pro takové případy, kdy už nám došla fantazie a chceme vnést něco nového do jejich her, vám chci navrhnout několik nápadů.


Po nějaké době, kdy se snažíme vymýšlet stále nové aktivity pro ty naše divochy, nám občas dojde fantazie. Pro takové případy jsem připravila tento seznam aktivit. Některé jsou ode mě, některé jsou linky na originální články. Nedivte se, pokud se vám budou znát některé z nich jako úplně samozřejmé, ty jsou totiž ty nejlepší! Jsou tu, protože občas to člověka prostě nenapadne :). Protože mám holčičku, tak hodně jich bude zaměřeno na holčičí zábavu, ale to mi snad prominete.

Kolíčky

Zní to jako hloupost, ale kolíčky jsou prostě úžasné! Používáme je na vaření, děláme z nich hada, připínáme je na oblečení, třídíme je podle barev, přendáváme je z různých nádob, atd. Možnosti jsou nekonečné

Hrnce

Tady asi popis není potřeba. S hrnci si hrajeme na vaření. Občas je ale taky sranda je otočit, vzít vařečky a udělat si mejdan ;).


Šuplíky

Nechte dítěti prozkoumat nějaké zajímavé a bezpečné šuplíky. Já mám třeba jeden ideální v kuchyni, kde jsou všechny obracečky, míchačky, vařečky a tak. Ten šuplík Emma miluje a už od dob, kdy se teprv stavěla, si s ním byla schopna vyhrát třeba i 30 minut.

Krabice s poklady

Vytvořte krabici plnou "pokladů". Můžete použít cokoliv vás napadne, obyčejné věci jsou pro děti ty nejzajímavější. My máme třeba tuto moji krabici s bižuterií. To je moje krabice poslední záchrany a vytahuji ji vždy, jen když má Emma špatnou náladu nebo už toho mám plný kecky. Vždy zabere a mohu ji kdykoliv obměnit za něco jiného.



Knoflíky

http://delightfulmom.blogspot.cz/2014/03/strengthening-toddlers-fine-motor-skills.html

Stůl/podlaha s izolepou

http://handsonaswegrow.com/peeling-tape/

Pom Poms a kelímek od cherry rajčat




Lavor s vodou

http://handsonaswegrow.com/water-play-experiment-float-sink/

Tanec

U nás hudba spojená s tancem zažene špatnou náladu během vteřiny! :) K tomu přidejte plusy z pohybu na rytmus, možnosti si spolu zařádit na oblíbené písničky a dalších výhod tance, a máte nejlepší hru na světě.

Domácí zvíře :) (pokud se obětuje)


A jaké jsou nejoblíbenější hry vašich dětí? :)

Žádné komentáře:

Okomentovat